BH Ultimate teszt

Az ausztrálok legnagyobb kerékpáros portálja tesztelte a 2013-as BH Ultimate montit, amit most lefordítottunk magyarra is.

BH Ultimate

A BH nem szégyenlős, ha a kerékpárjai megjelenéséről van szó. A korábban tesztelt merevfarú Zenith és a Lynx is bestiális, ám eltérő módon, ahogyan a most megszűnő 26 colos Ultimate merevfarú is.
A 29 hüvelykes új Ultimate ezzel szemben átlagosnak tűnik, legalább is messziről… Közelebb érve azonban nyilvánvalóvá válik, hogy ez a bringa egy szörnyeteg! Persze, a csövek nem tekerednek perec módjára, de a vonalvezetésük óriási! A felső cső lapos, és majdnem 60 mm széles és 30 mm mély a fejcső találkozásánál. Az alsó cső 65 mm széles és 50 mm mély szinte teljes hosszában. A szélesség a fejcső mögött közvetlenül eléri a fejedelmi 70mm-t.

BH---bars

Szerencsére az Ultimate legújabb kiadásánál már megfelelően széles a kormány, de ha az old school híve vagy, a fémfűrész gyorsan megoldja a gondod.

A BH az Ultimate modellt elit szintű XC-versenyzésre ajánlja. A verseny sikeréhez elengedhetetlen a könnyű, merev és rugalmas váz. Megalkotásánál nem hiányoztak a fortélyok: 92mm széles press-fit középcsapágy, tapered (kúpos) fejcső, közvetlenül szerelhető első váltó, post-style fékek, belső kábelvezetés és 142x12mm hátsó átütő tengely. Ez a bringa minden lehet, csak elavult nem!

BH---cable-exit

A hátsó váltóbowden a váz teljes hosszán belül fut. Esztétikailag nagyon letisztult kialakítás.

Az Evolution szintű Fox villa masszív fejcsőbe torkollik, a stucni pedig látszólag anorexiás…

BH---headtube_0

Finom ívben vezették át a fejcső mögött a hátsó fék kábelét, de akár át is helyezhető elé.

 

Nagyobb méretben a csupasz váz súlya 1290 g, amit ésszerű mértékben növel az XT szett, így az Ultimate 11 kg alatt marad: egy újabb tiszteletre méltó adat.

BH---dropouts

Kicsit zsúfolt fékszett, talán nehezen hozzáférhető.

A kerékválasztás minden kerékpár megalkotásánál kritikus pont, és a BH értelmes döntéseket hozott ezen a területen is, hiszen az egyenes küllők és a Stan ZTR Crest felni remek választás. Igen népszerű ez a felni az XC-versenyzők körében kis súlya, megbízhatósága és tartóssága okán. A legjobb az egészben, hogy a belső nélkülivé való átalakítást is szem előtt tartották. Némi szalag, szelepszár, tömítőanyag, és mehet a belső a kukába. Amellett, hogy pár száz grammal csökken a forgó tömeg, kevesebb lesz a defekt, az alacsonyabb nyomás pedig nagyobb kényelmet és tapadást szavatol. A 2014-es változatnál lecserélték a gumiabroncsokat is, a gyors Continental X-Kings helyett az Ultimate a valamivel könnyebb és talán még gyorsabb Schwalbe Racing Ralph köpenyeket kapta.

BH---rims

Stan ZTR felnik: a belső nélküli átalakítás nagyon egyszerű.

A többi felszerelés többnyire Shimano XT. A váltás és a fékezés az Ultimate esetében élményszámba megy, ahogyan az elvárható a Shimano második legjobb alkatrészcsaládjától. A korábbi karbon FSA SL-K hajtókarok helyett az idei modell Shimano XT dupla gyűrűs hajtókarokat kapott. A 24/38 lánctányér kombináció könnyen kezelhető és elősegíti a mászást, de a nagy különbség az áttételek között némely pályán bosszantó lehet.

BH---internal-cable-port

Ez a fedél könnyű hozzáférést biztosít a belső kábelezéshez.

A bringa nagyon mereven tud viselkedni pl. egy kanyargós singletrack-en, ki lehet dobálni a farát, majd izomból irányba tenni. A versenyorientált XC-gumik is tapadnak és kezelhetők, nem sodródnak.

BH---seat-stays

Oldalról keskenynek tűnhet, de nagyon széles keresztmetszetű a nyeregcső, ez is hozzájárul a váz merevségéhez.

Összességében a BH Ultimate egy megfelelően merev, a keréktávolságnak köszönhetően kiválóan kezelhető, kiemelkedő felszereltségű, egyedi vonalvezetésű karbonvázas monti, melyet erőteljesen sport- és versenycélokra ajánlunk.

Reméljük tetszett a teszt. A 2014-es csúcsmodell egyébként így néz ki:

BH_Ultimate_a9994_800

A kerékpárok árát itt találod, műszaki paramétereit pedig a gyártó oldalán nézheted meg.

Az eredeti tesztet itt olvashatod.

Hogy tetszik a bringa? 😉